Χαλκηδόνα : Αντρέας Μπονόβας

Ο Αντρέας Μπονόβας είναι παντρεμένος με την κυρία Ν.Βαινα (με την οποία έχουν δύο όμορφα κορίτσια) ,αδελφή του δημοτικού συμβούλου Χαλκηδόνος Ζήση Βαινά και προσωπικός μου φίλος  από  παλιά τόσο με την εθνική Ελλάδος         ( όταν έκανα το ρεπορτάζ για την Εθνική Ελλάδας  1992- 94 στην εφημερίδα  Sportime )  όσο και με την θητεία του στον Ολυμπιακό …           Χ.Θ.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ : ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΟΣΙΑΔΗΣ
Ανδρεα Μπονοβα εχουμε την ευκαιρια να μας δωσεις μια συνεντευξη για την ομαδα μας ΘΡΥΛΙΚΟΙ ΒΕΤΕΡΑΝΟΙ στο διαδικτυο που ειμαστε ΧΙΛΙΑΔΕΣ μελοι του ΘΡΥΛΟΥ,να μας μιλησεις για το περασμα σου από τον Ολυμπιακο και για την Εθνική Ελλαδος πως ξεκινησες από τα παιδικα σου χρονια από τα Γιάννινα.
— Πρωτα απο ολα είναι χαρα μου να μιλαω για την ιστορια μου σε ανθρώπους που μας προβαλουν όπως εσυ και θελω να σας,ευχαριστησω εκ των πρωτερων.
Γεννηθηκα 13 Νοεβριου το 1963 στην Ασφακα Ιωαννινων 15 χιλ από τα Γιάννινα. Το χωριο ειχε μια ομαδα που λεγοταν ΑΠΟ Δαβακη από τον Στρατηγο Δαβακη.. Από εκει ξεκινησα το 1977 .Εκει ειδαν το ταλεντο μουκαι με εβαλαν στην ομαδα Κ 20 της Ασφακα. Β Ερασιτενικης και την ανεβασαμε Α Ερασιτεχνικη. Εκει με βοηθησε ο Θωμας Τσουρλιδας που ηταν προπονητης στους ερασιτεχνες του ΠΑΣ Γιάννινα,με τους Αργεντινούς Αλβαρέζ,Κοντογιωργακη .Λισσα. Ηρθε και με ζητησε από την ομαδα μου την Ασφακα η οποια πηρε από τον ΠΑΣ 200.000 δραχ.το 1981 ημουν 17 στα 18 χρ.
Παιζω ένα χρονο στην Ερασιτεχνικη του ΠΑΣ εκει με ειδε ο Βούλγαρος προπονητης Αργυρωφ και προτεινε να γινω επαγγελματιας την επομενη χρονια το 1982 και παιζω αμεσως στο Καραϊσκάκη με τον Εθνικο για ένα δεκαλεπτο 2-2 στα χαφ Νο6. Μετα ηρθε προπονητης ο Προκοπ και με βαζει δεξι μπακ αλλα με συστημα 3-2-5 και επαιζα ολη την δεξια πλευρα μονος μου.Ολο αυτό το διάστημα επαιζα αλλαγη οσπου ηρθε η ωρα να παιξω στου Χαριλαου βεσικος με τον Αρη το 1983 και ημουν ο καλυτερος παικτης του αγωνος. Την επομενη κυριακη μου λεει ο προπονητης θα σε βαλω και μεσα στα Γιάννινα βασικο με την Καστορια.Την άλλη μερα οι εφημερίδες εγραφαν ο 20χρονος Μπονοβας εκλεψε την παρασταση.
Από εκει και περα καθηερωθηκα βασικος και δεν ξαναβγηκα από την ομαδα.
Ηλθε η προσκληση από την Εθνικη Ελπιδων με προπονητη τον Μιλτο Παπαποστόλου την περιοδο 1983-84 ειχα παιξει και σαν αρχηγος στην Εθνικη Ελπιδων κανοντας 30 παιχνίδια Παιξαμε και τελικο στην Βουλγαρια για το βαλκανικο κυπελλο και χασαμε με γκολ του παγκοσμιου παικταρα Στοιτσκοφ που αργοτερα πηγε στην Μπαρτσελονα με γκολ δικο του 1-0
Μετα από αυτόν τον αθλον της Εθνικης Ελπιδων η Πολιτεια εδωσε θεση σε ολλους τους παικτες στην Γυμναστικη Ακαδημια.
Ακολουθησε μετα την επομενη χρονια 1985 η προσκηση μου από τον Μιλτο Παπαποστόλου στην Εθνικη Ελλαδος ημουν ο μοναδικος παικτης διεθνης από επαρχια. Στην Εθνικη Ελλαδος ειχα 20 συμμετοχες με 1 γκολ.
Το καλοκαιρι με ζητουσαν ολλες οι μεγαλες ομαδες μεταξυ αυτων και ο Ολυμπιακος. Η καλυτερη προταση ηταν του Παναθηναικου που εδινε 35 εκ. δραχ στα Γιάννινα και 15εκ.σε μενα. Ο ΠΑΟΚ εδινε 18 εκ.δραχ και 5 εκ.σε μενα
Εγω επειδή ημουν Ολυμπιακος από μικρο παιδι δεν ηθελα να παω στον Παναθηναικο και για ένα άλλο λογο ο Βαεδινογιαννης επειδή στα χαφ ειχει Ζαετς Ροτσα ηθελε να με στειλει στον ΟΦΗ δανεικο εγω από αρχηγος στα Γιάννινα να παω στον ΟΦΗ ?
Ετσι ηρθε στα Γιάννινα ο προπονητης Αντώνης Γεωργιαδης και πηγα στον Ολυμπιακο στην ομαδα της καρδια ς μου με 20.εκ.δραχ στον ΠΑΣ και 5 εκ.δραχ πηρα εγω..
— Επαιξες αμεσως στην πρωτη ομαδα του Ολυμπιακου?
—-Βεβαίως ειχα ονομα από την Εθνικη Ελλαδος και πηρα αμεσως την θεση του Βαγγελη Κουσουλακη που αποχωρισε λιγο πριν παω εγω στον Πειραια. Και την επομενη χρονια το 1987 πηραμε το πρωταθλημα με προπονητη τον Ακλετα Παναγουλια.
Την πρωτη περιοδο ειχα 16 συμμετοχες 1986-87 και την δευτερη περιοδο 1987-88 ειχα 22 συμμετοχες συνολικα 38 συμμετοχες με 4 γκολ.Στο κυπελλο Ελλαδος ειχα 9 συμμετοχες με 2 γκολ και δυο συμμετοχες σε Ευρωπαικα παιχνίδια με την Γκορνικ. Τον Απριλιο 1988 παιζουμε τελικο κυπελλου με το Παναθηναικο 2-2 και χανουμε στα πεναλτι σ,αυτο το ματς ο Κοσκωτας θα μας εδινε 1.500.εκ.δραχ όμως και στην ηττα μας εδωσε 500.000 χραχ.
— Παμε τωρα στο 1988 το καλοκαιρι εισαι βασικος παικτης στον Ολυμπιακο και στην Εθνικη Ελλαδος ο «πνευμονας» θα πω εγω και των δυο ομαδων και σε φωναζει στην Παληνη ο Σταυρος Κοσκωτας και τι σου λεει?
—Μου ανακοινωνει ότι πρεπει να φυγω από τον Ολυμπιακο και να παω σαν ανταλλαγμα για τον Σαββα Κωφιδη. Μολις το ακουσα εχασα την γη από τα ποδια μου. Του λεω προεδρε δεν παω πουθενα εγω ηρθα στον Ολυμπιακο με ονειρα και να τερματησω την καριερα μου στην ομαδα της καρδιας μου τον Ολυμπιακο.— Κοσκωτας θελεις μεινεις και να εισαι εκτος 18αδας? δεν θα σε βαζουμε να παιζεις, — Ετσι μου απαντησε ορθα και κοφτα στα ισια.
Ετσι με βαρια καρδια πηγα στον Ηρακλή και ο Γιωργος Κοσκωτας μου εδωσε 20. εκ δραχ. για να φυγω. Στον Ηρακλή με αγκαλιασαν με αγαπη εκει βρηκα μεγαλους παικτες τον Χτζηπαναγη Τουτζιαρη Δανιηλ Παπαδοπουλο και την πρωτη χρονια βγαλαμε τον Ηρακλή στην Ευρωπη στο κυπελλο Ουέφα και παιξαμε με Βαλενθεια
.και Σιον Τελικα στον Ηρακλή πηγα μαζι με Πλιτση και Κριεζη υπεγραψα 5ετες συμβολαιο με 85.000 δραχ το χρονο Πολύ καλος προεδρος ηταν ο Π.Θεοδωριδης συνεπης σε όλα..
—Ποτε εφυγες από τον Ηρακλή ?
—Το 1992 ζητησα αναπροσαρμογή συμβολαιου ηταν λιγα τα χρηματα και δεν δεχθηκαν και πηγα στα ξανα στα Γιάννινα για δυο χρονια μεχρι το 1994 στη συνεχεια ηρθε μια προταση από το Αργος στον Παναργειακο μεχρι τρια χρονια μεχρι το 1997 Το 1998 μεχρι το 1998 επαιξα στην Γ,Σ Μαρκο ηταν ο Κουρμπανας εκει προπονητης.Και ο τελευταίος μου σταθμος σαν ποδοσφαιριστης ο Θεσπρωτος Οιγουμενιτσας που μετα από 37 χρονια τον ανεβασαμε κατηγορια από Δ ΣΤΗ Γ κατηγορια.ηταν το 1990 σε ηλικια 37 χρ. σταματησα το ποδοσφαιρο.
—Για πες μου Αντδεα πως ηταν τα αποδυτήρια με προεδρο τον Γιωργο Κοσκωτα?
— Ο Κοσκωτας ηταν ενας πολύ καλος ανθρωπος βοηθουσε πολύ κοσμο ηθελε να φτασει τον Ολυμπιακο πολύ ψηλα στην Ευρωπη και με δικο του γηπεδο ειχε αγορασει παγκοσμιους ποδοαφαιριστες Ντεταρι Φουνες από βορια Ελλαδα ειχε φερει Τσαλουχιδη Μπανιωτη Παχατουριδη Μουστακιδη Ταληκριαδη από Γερμανια Χατζιδη ειχε στην λιστα να παρει και τον Φουτρε απο την Εθνικη Πορτογαλιας
-μας μιλαγε στα αποδυτήρια και αισθανοταν δεος που ηταν προεδρος σε μεγαλους παικτες που θαυμαζε μικρος Μητροπουλο Αναστοπουλο κ.α.
—Μετα το ποδοσφαιρο εγινες προπονητης?
—Όχι πηγα στα Γιάννινα και ανελαβα Τεχνικος Διευθυντης στον ΠΑΣ Γιάννινα και εφερα προπονητη τον Γιωργο Παρασχο .μεχρι το 2002
Από το 2002 είμαι μανατζερ από την ΦΙΦΑ Επισης συμμετεχω πολλα χρονια στην ομαδα των βετερανων του Ολυμπιακου παιζοντας ακομα ποοδοσφαιρο στα 53 μου χρονια που με τιμησαν με την ψηφο τους κανοντας πολλα παιχνίδια για φλανθρωπικους σκοπους

Σχόλια